"Good news Bad news"

Tuesday, July 14, 2009 / Comments (8) / by Skinny Yash

Dah jatuh ditimpa tangga, tercium pulak tahi lembu! Haruskah peribahasa aku ni?! Hmm. Lantak la nok. Mak dah tak kuasa dah. Okay. You know what. Aku dah sangat kesuntukan masa. Alot things to settle. Lepas satu satu masalah timbul. Adekah ini dugaan berkahwin? Atau memang ada lahanat mana yang nak mensabotaj perkahwinan ku? Wallahu'alam. Mintak simpang la ye.

Straight to the point, Johnny dah pon pass kan segala kebenaran berkahwin punye dokumen to me last 2 weeks. And aku sangat susah untuk mendapatkan kerjasama dari segi timing from bapa ku. And yesterday, i manage to call the Kadi. The good news is, the date and timing is stil clear! Which mean aku boleh la kahwin di tarikh seperti di rancang. Anyway, kalau ada good news, confirm2 la ada bad news kan. And the bad news is, aku perlu memohon di Selangor dan bukan di KL. Kalau ikutkan, memang la ikut IC. Tapi ic aku alamat lama, yang memang KL. And current address pon KL. Siap check poskod bagai. Memang KL. Tapi cuba check cukai pintu?!!! And setelah di terangkan oleh Tok Kadi tu, termaktub la. Cukai pintu dibayar di Selangor. Kerana, walaupon poskod ku KL, tapi tanah nya masih dibumi Selangor. Adoi ai. Mengundang betul. And aku terpaksalah sediakan surat akuan bujang dan surat permastautin (sebab ic current xsama dgn tempat untuk bernikah!). Nasibla, Ustaz Madrasah tu boleh kuarkan semua surat2 tu. Dah settle dokumen2 tu, baru aku bole jumpe Tok Kadi bawak segala dokumen, wali and 2 org saksi. Which is, kalau KL, surat akuan bujang, saksi semua tu xpayah pon. ;(

Card punye hal pulak. I manage to check the draft semalam petang. Kautim semua! By today or tomorrow ready la tu! :) And of course la tu good news kan. And haruslah ada bad news kan! What i plan to do yesterday after finish work sangat xjadi. Macam2 hal la kan! And semalam la untuk pertama kali nya aku agak marah coz, dah berkejaran2 aku ke sana, tapi semua kedai dah tutup! Of course la kan, jam pon dah pukul 10pm! But, if takdak accident yang membuatkan jam macam ^&%^$ tu, aku mesti sempat! haishh! ;(

Pelamin punye hal pulak! The right person boleh pulak menghilangkan diri. Hellloooooooooo! Less than 2 weeekssss to goooo!!!! WTF? Anyway, my brother dah dapatkan substitute. I will meet him tomorrow. Adoi! Sangat banyak and macam2 okay. Aku macam dah pasrah ala2 redha je ni.


MissSilent Says: Dah macam2 pulak jadi. Ape pulak lepas ni? .....

8 Pengkomen:

vee @ July 14, 2009 at 10:51 AM

tu dugaan utk org yg nk kawin kot.. sabarlah ye.. pelan2 kayuh.. :D

yam^Artfingers^ @ July 14, 2009 at 11:43 AM

hah!! org buat pelamin menghilang???!sangat kurang ajar lahanats ittuu...bgtau le company/designer mana?tobat aku tak bercita2 nak hire diorg occay!

ella @ July 14, 2009 at 12:58 PM

ilek2.. bakal pengantin takley stress. :)

newlifenewbeginning @ July 14, 2009 at 1:34 PM

nanti ko tgk..once dah sah je everything will go smoothly..chill..chill..:)

Ms.Silent @ July 14, 2009 at 2:41 PM

vee: pelan kayuh sgt pon xleh vee. Nak dekat sampai dh ni! ;p

yam: tukang pelamin mak nya sakit. Patut la sukar dihubungi! huh!

ella: stress ni mmg WAJIB untuk semua bakal2 pengantin kat dunia nih!he he he

nlnb: nak tunggu "sah" moment tu yg gue dah xbole nak chill lagi nih..ha ha ha

m i z a @ July 14, 2009 at 6:01 PM

ape yg aku leh ckp,sabar...in the end,ko akan lupe gak penat lelah ni nnt..serius..aku pun mcm tu dulu, smpi esok nk nikah awal pagi aku kul 3am lum tido lg...

kate wedding sendri kan,so lg syok bile kte yg berpenat lelah sendri...feeling tu best gile bile sume bnda dh lepas...cume ko kena sabar dgn dugaan je skrg...

good luck girl!

Ms.Silent @ July 15, 2009 at 10:53 AM

tu la...now i rasa i adelah org yang paling sabar dalam dunia! Confirm2 Tuhan sayang i...he he he.. Just hoping that everything goes well...

dah xlarat nak berfikir and imagine dah.....redha je la... :)

farouqdmc @ July 21, 2009 at 8:44 AM

good luck.. and congrats.. to you in August :)