Harga sebuah maaf.

Monday, November 30, 2009 / Comments (0) / by Skinny Yash

Kadang-kadang maaf itu satu yang sangat susah bagi sesetengah orang. Mungkin juga aku. Tapi berkadaran pada tempat, masa, keadaan dan orang juga lah kan. Tak kan lah korang gaduh dengan mak bapak korang, tunggu raya tahun depan baru nak mintak maaf. Ye tak?.

For me, it's simple. Aku senang meminta maaf. Dengan ikhlas of course. And dengan niat tak mahu dipanjang2 kan lagi benda yang xbest tu. Serious xbest wei. Bila u gaduh, waste one day of your entire life. Rugi wooo! Yang menjadi problem bagi aku adelah, bila dah buta2 memang ko salah, and you dont have any courtesy to minta maaf lansung kat aku. Itu aku SANGAT MARAH. But, ada aku menunjuk2 yang aku marah? Tak kan. Hati aku memang la jadi busuk. But hati kau? Lagi busuk kan?

Ape yang aku pelajari dari kisah yang lepas ialah, when someone really hates you, and he/she got only one point to blame you, and everyday life he/she is pretending that she doesnt even care about you, but actually he/she is! In one part of his/her heart got one tiny bit of perasaan benci yang meluap2. And bile dia rasa nak meletop, dia bom la sesuka hati without taking a deep think of what other people will felt. Suci kah hati itu?

Orang selalu kata, sudah2 la tu. Lupa kan aja. But when it comes to 2nd time, do u think that i deserve a sorry from that particular person? Kerana mulut, badan binasa. And badan binasa itu adalah aku! I've been torturing myself bukan physically, but internally and mentally just because of your mouth.



MissSilent Says: by saying "Selamat Hari Raya" doesn't mean that you're sorry of what u done wrong!

0 Pengkomen: