Gaji Maximum!

Friday, February 12, 2010 / Comments (0) / by Skinny Yash

Sebenarnya nak tulis entry pasal lain, tapi nak hot stori mori punye pasal jadi lain!

Kan i cakap in previous entry, and today that person called me! Walaupon aku dah tau memang aku dapat kan..! It's just some minor thing (minor ke?) yang blom meet to conclusion! Pasal gaji la, apa lagi! And as usual, kalau korang pergi interview, confirm confirm dia tanya what is your current salary and what is your expected. And berbekalkan pengalaman sebelum-sebelum ni, aku mesti cakap amoount yang higher than what i earn now. Contohnya, katalah gaji aku sekarang 5ribu, tapi jangan lah cakap 5ribu..kasi UPP sikit, 5200 ke..5500 ke..then expected you calculate 20-40% from your current salary tu.

Sebab apa tau! Sebab, they all tend to offer lower than you expected. Lain la ko memang gempak bagai kan. Ha..tu lain cerita! In my case, i have to be really honest (tak pernah weih dlm job interview!) just because i was so bored kerana tak dapat kerja lagi! And to be truth, salary wise here in Penang are much more lower than KL. Market sini kecik, if you go for Manufacturing industry then it will be different.

In my case, they ask me to put a range of salary. So, i bagi min and max! And you know what did i get? Haruslah yang MAXIMUM!!!!! wooohoooo! Tak rugi jugak aku datang Penang ni. Still dapat kerja, dapat gaji yang ehem ehem... :) Bole beli kasut....Beli handbag!!!!!!!!! oops...dan juga bayar hutang ceti! Damn!




Shh...Abang Johnny suruh simpan! ;P

0 Pengkomen: