Plastic Bag NO MORE!

Wednesday, December 29, 2010 / Comments (7) / by Skinny Yash

In conjunction the effort to preserve the environment, Penang had started NO PLASTIC BAG DAY every Monday of the first month since July this year. Banyakla merchant participate for example Tesco, Giant, Jaya Jusco, Guardian and etc. Some of them do it from Monday to Wednesday too! So, selalu i shopping groceries on weekend, sebab ade plastic bag! (Kang xde plastik sampah plak kat rumah aku!) hu hu hu

So, next year will be different. There will be NO MORE PLASTIC BAG in PENANG! Tak sure state lain! But kat Penang overr hokay! Sangat nak jaga environment! hehehe. Oleh itu, harus la ku pikir alternative lain untuk mengangkut barang-barang groceries dari parking ke rumah ku tingkat 12. Pffft..

And here few options for your groceries bag or trolley. Enjoy shopping!!

ini mcm xckop je kan. Mana nak taruk minyak, beras, telor..haih..

ini, mahu terabur cili2, bawang2 aku!

kalau beli kopok2 je..cukop la!

ini terbaekkkk! klw la......BOLE!

i want this!!!

tak muat! tak muat!

Harga pon, tak nak kalah!

I like this! too!
Picture last tu korang boleh check kat sini. Agak practical jugak la. But still u need the groceries bag to hang. sebab trolley tu for hook je. Macam Trolley golf pulak! Rugi tak beli masa kat US haritu!

Source: Craziest Gadget, Alternative Consumer, Fine Craft Guild, Woman's Day, At Home with Kim Vallee, and Hook & Go


Skinny Yash says: Still looking for DIY

7 Pengkomen:

reena @ December 29, 2010 at 12:36 PM

Alaaaa beli je recycle bag yg RM10 tu. Ada macam2 corak colorful. Pastu beli troley biasa yg aku tengok makcik2 dok tarik pi market tu.

Skinny Yash @ December 29, 2010 at 12:43 PM

klw stakat skali pi beli sikit2 xpe la..mcm aku yg sekali beli, botol kicap,sos cili, sos tomato, sos tiram, minyak..mahu koyak kot recycle bag tu! hehehe.cube pikir yg lebih practical! idea reena! idea! jgn malas!

intan Norafzan @ December 29, 2010 at 12:51 PM

yash, aku ada beli beg ikea yg besar tu tapi selalu lupa bawak bila nak p giant,tesco etc end up kena byr jugak 20sen heheh

Skinny Yash @ December 29, 2010 at 12:55 PM

ha..!aku pon br teringat, ade jgk dlm stor! adoi! lupe! tu la...xteringat!

reena @ December 30, 2010 at 1:06 AM

weh. beg tu tahan laaa. aku pun beli groceries taruk dlm beg tu je. setakat botol2 etc tu no hal la. beg jusco yg tak tahan. satja koyak.

reena @ December 30, 2010 at 1:09 AM

intan: hek eleehhh. klu setakat beli recyle bag tapi buat pekasam buat paaa. hahahhaha :p

yam^Artfingers^ @ December 30, 2010 at 9:24 AM

yash....aku pon guna satu troli...satu beg ikea biru tu...boleh tahan lahhh...